Zagniewani mężczyźni wybierają do czytania inne artykuły niż zagniewane kobiety - informuje pismo "Human Communication Research". Jak wykazały badania przeprowadzone przez Silvię Knobloch - Westerwick z Ohio State University na 86 studentach college'u, obie płcie wykorzystują media do regulacji nastroju.
W wielu wypadkach jednak mężczyźni wybierają treści, które podsycają ich zdenerwowanie, podczas gdy kobiety szukają wytchnienia.
Gdy wzburzeni mężczyźni wiedzieli, że będą mieli szansę się
odegrać, wybierali negatywne treści - prawdopodobnie aby
podtrzymać swój poziom agresji tak długo, aż uda się wyrównać
rachunki z kim trzeba.
Kobiety, które miały wkrótce spotkać się z kimś, kto się im
naraził, starały się natomiast znaleźć jakiś pozytywny,
uspokajający tekst, by móc skonfrontować się na spokojnie.
Od kobiet oczekuje się, że nie będą agresywne, natomiast
mężczyźni w powszechnej opinii mają takie prawo. (PAP)