Myślisz, że o piwie wiesz wszystko? Od dziś każdy z ponad 3200 pracowników Kompanii Piwowarskiej będzie mógł tak powiedzieć. Firma ruszyła właśnie z programem „AMBASADORZY PIWA”. KP szkoli wszystkich swoich pracowników z kultury piwa i angażuje ich w działania na rzecz jakości w rynku.
Celem projektu „AMBASADORZY PIWA” jest szerzenie wśród ponad 3200 pracowników Kompanii Piwowarskiej wiedzy o produkcji, jakości piwa, sprzedaży i świecie marek z portfela KP, a także rozbudzenie pasji wokół piwnej kategorii i produktów firmy. Program dotyczy wiedzy, umiejętności i postaw i jest narzędziem, które ma pomóc Kompanii Piwowarskiej osiągnąć przewagę biznesową nad konkurencją.
„Konieczne jest aby każdy z 3200 pracowników Kompanii Piwowarskiej postarał się wypełnić luki w swojej wiedzy, abyśmy rozmawiając o piwie z klientami i konsumentami byli w stanie odpowiedzieć na ich pytania i szerzyć piwną pasję nie tylko wśród ludzi nam bliskich, lecz również wszystkich z którymi się kontaktujemy.” – wyjaśnia Rob Priday prezes Kompanii Piwowarskiej - „Chodzi tu o pasję do piwa”
Warsztaty z kultury piwa
W środę 22 lutego 2012 roku ruszył program „AMBASADORZY PIWA”. Pierwszym etapem programu są warsztaty skierowane do wszystkich pracowników KP. Warsztaty będą odbywały się sukcesywnie od 22 lutego do 21 marca w Tychach, Poznaniu oraz Białymstoku.
Rytuały serwowania, sztuka mówienia o piwie, techniki degustacji i najciekawsze piwne historie to tylko niektóre z zagadnień, które pracownicy Kompanii Piwowarskiej zgłębią podczas programu „AMBASADORZY PIWA”. Nadrzędnym celem programu jest wyposażenie wszystkich pracowników w wiedzę niezbędną do promowania piwnej kultury na najwyższym poziomie. Specjalne warsztaty opracowane przez najlepszych specjalistów KP różnych dziedzin pozwolą wszystkim uczestnikom poruszać się w świecie piwnych marek, historii i anegdot. Żadne pytanie nie pozostanie bez odpowiedzi a każdy pracownik Kompanii Piwowarskiej będzie mógł z dumą stwierdzić, że naprawdę zna się na piwie.
„Mieszkamy w kraju, w którym rocznie spożycie
piwa na osobę wynosi 93 litry, a w którym mimo to brak jest kultury piwa.”
– twierdzi Rob Priday – „Aby to naprawić musimy zacząć od wewnątrz
naszej organizacji, to właśnie pracownicy KP powinni zacząć budować kulturę
piwa. Musimy krzewić pasję do piwa i wyjaśnić na czym polega kultura piwa.”
Ambasador dba o jakość
„Uruchomiliśmy w Kompanii Piwowarskiej nowy program pod nazwą „AMBASADORZY PIWA”, którego celem jest wzmocnienie we wszystkich pracownikach firmy dbałości o jakość naszych produktów.” – mówi Marzena Piórko wiceprezes ds. sprzedaży w Kompanii Piwowarskiej – „Jakość jest dla nas najważniejsza!”
Program „AMBASADORZY PIWA” ma na celu zaangażowanie wszystkich pracowników Kompanii Piwowarskiej w świadome troszczenie się o jakość produktów firmy w rynku. Każdy z ponad 3200 pracowników firmy, wyposażony w wiedzę, będzie w stanie rozpoznać nieprawidłową jakość przedstawienia i serwowania piwa konsumentom w sklepach oraz punktach gastronomicznych. Będą oni zwracali uwagę między innymi na takie szczegóły jak: data przydatności do spożycia, jakość opakowania czy dostępność zimnego piwa. Wszystkie te informacje pracownicy KP będą mogli przekazywać korzystając ze specjalnie do tego celu uruchomionej infolinii.
„Obecnie nasze produkty dostępne są w 120 000 punktów detalicznych (sklepy, lokale gastronomiczne). Codziennie w rynek wyjeżdża około 700 przedstawicieli handlowych, to jednak nie może zwolnić nas od odpowiedzialności za jakość naszych produktów w każdym punkcie sprzedaży” – powiedziała podczas spotkania z pracownikami Marzena Piórko